Skip to Content

Category Archives: PRODUSE

Agregate de balastiera

Agregate balastieraO balastieră este locul unde există depozite de materiale aluvionare de unde se exploatează balastul. Balastierele sunt adeseori situate în albiile râurilor.

READ MORE

Agregate cariera

Mixturi asfalticeDeosebirea dintre o carieră și o balastieră constă în faptul că o balastieră nu extrage roca masivă ci rocile sedimentare necimentate ca pietrișul și nisipul. Există și alte exploatări la zi unde se extrage cărbunele, sarea, minereuri sau pietre prețioase, denumirea de carieră de piatră se referă numai la extploatarea rocilor masive, care este numită piatră în vorbirea curentă.

READ MORE

Elemente prefabricate

Elemente prefabricateBetonul armat este un material compozit format prin turnarea betonului peste o armătură formată din bare și sârme de oțel, uneori și din polimeri, care se transformă prin uscare într-un compus dur și rigid. Se folosește în construcții la elemente de rezistență ca: stâlpi, grinzi, plafoane, fundații, diafragme, traverse de cale ferată, baraje hidrotehnice, etc.

Se interzice utilizarea de apă de mare sau apă salmastră la prepararea betonului, deoarece aceasta corodează armăturile.

În afară de varianta clasică de beton armat cu oțel, se folosesc tot mai des următoarele tipuri de beton armat:
Beton armat cu fibre

Betonul armat cu fibre conține o întrepătrundere de fibre de mai multe feluri (polipropilenă, metal, fibră de sticlă, fibră de carbon etc.) care creează o plasă armată, ce îmbunătățește soliditatea și rezistența betonului la fisurare.
Beton armat cu fibre de performanță ultraînaltă

Betonul armat cu fibre de performanță ultraînaltă este un material de construcție inovator. Prin adăugarea fibrelor din metal rezistența sa crește de șase ori comparativ cu betonul standard, crescându-i în același timp durabilitatea.

READ MORE

Betoane industriale

Betoane industrialeBetoanele sunt produse artificiale cu aspect de conglomerat care se obțin în urma întăririi unor amestecuri bine omogenizate de liant, apă și agregate, eventual aditivi. Amestecul de liant și apă formează o pastă care, în urma unor procese fizico-chimice, se întărește transformându-se într-o substanță solidă care leagă între ele granulele de agregat, dând astfel caracterul de monolit al betonului. Betonul prezintă o bună rezistență la solicitarea de compresiune, dar la solicitarea de tracțiune rezistența betonului este mult mai scăzută (aproximativ de 10 ori mai mică decât cea la compresiune). Din acest motiv pentru a îmbunătăți comportarea materialului la diferite tipuri de solicitări betonul poate fi armat cu diferite produse din oțel.

Ca și alte materiale, betonul are proprietatea de a se dilata la temperaturi ridicate.

În industria construcțiilor, betonul, și în special cel armat și precomprimat, reprezintă principalul material de construcții, folosit la structuri, datorită avantajelor pe care le are: durabilitate, executarea elementelor de contrucții sub orice formă, rezistență la foc, caracterul monolit și masivitatea construcțiilor, costul redus.

Acest lucru face ca betoanele să fie materiale foarte variate în ce privește proprietățile lor tehnice, modul de fabricare și punere în lucru. În funcție de modul de armare se clasifică în:

beton cu armătura flexibilă;
beton cu armătura rigidă;
beton precomprimat.

Betonul armat a fost inventat și dezvoltat concomitent de mai multe persoane la mijlocul secolului al XIX-lea. În 1854, J. L. Lambot a construit la Paris ambarcațiuni din beton armat cu sârmă și plasă de sârmă, dar metoda nu s-a răspândit până când un grădinar, Joseph Monier, a patentat metoda pentru manufactura ghivecelor de flori în 1867. În 1854, un englez, William Wilkinson, din Newcastle a început să construiască case din beton armat. Între 1850 și 1880, un francez, Francois Coignet, a construit case de beton întărite cu bare de oțel în Anglia și Franța. În SUA, Taddheus Hyatt a inventat și experimentat în anii 1870 bârne din beton armate cu oțel. Prima clădire din beton armat din SUA este considerată a fi una construită de E.W. Ward în 1875 în orașul Port Chester, New York.

În fiecare an, producția mondială de beton se ridică la 6 miliarde de metri cubi.

READ MORE

Mixturi asfaltice

Mixturi asfalticeAsfaltul definește un amestec natural sau artificial format din bitum, o rocă sedimentară, brună-neagră, formată prin bituminizarea unor substanțe organice sau prin oxidarea și polimerizarea petrolului, și pietriș, utilizat la pavarea (asfaltarea) șoselelor sau consolidarea fundamentelor unor construcții mari.
Din motive tehnice și economice, asfaltul se aplică în mai multe straturi (strat de bază, binder, strat de uzură), care pot alterna cu straturi de beton. Grosimea acestor straturi depinde de gradul de solicitare (presiune, erodare) la care este supus.
Asfaltul poate fi natural sau artificial

  • În stare naturală, este un silico-calcar maro închis impregnat cu bitum;
  • În stare artificială, este un amestec de bitum, obținut din distilarea petrolului, și particule fine de agregate.
READ MORE